Kundcase-Wellbinista.com

Wellbinista — Skapat ur en genuin passion för människors hälsa och välmående

Anna & Lina
Anna & Lina

Ur en genuin passion för människors hälsa, skapade systrarna Anna och Lina 2020 företaget Wellbinista.

När jag för första gången kom i kontakt med Anna Personne, slogs jag av hennes absoluta övertygelse om vitaminer & mineralers betydelse för vår hälsa.

Wellbinistas VD & grundare, Anna Personne

Anna har själv personlig erfarenhet av att blir fri från långvariga besvär, tack vare rätt vitaminer & mineraler.

I ungdomen led Anna av att hon alltid var ovanligt trött och svag. Hon fick besked om att hon skulle acceptera och, leva med det.

Anna vägrade acceptera beskedet och utbildade sig på området.

Tack vare gedigen kunskap började Anna äta rätt tillskott.

I dag är hon inte bara helt fri från besvären utan rådgör andra i hur de kan må bättre med en hälsosam livsstil och rätt vitaminer och mineraler.


Analys — slutsats & handlingsplan

Idag är det viktigt att vara genuin i kontakt med sin tilltänkta målgrupp. 

Som kund skapar vi oss en uppfattning om personen eller företaget vi ska anlita, och handlar ofta därefter. 

Känslan av förtroende och tillit är en viktig faktor, när vi ska spendera våra hårt intjänade pengar.

Annas egen historia — högst relevant för målgruppen

Annas historia är högst relevant för hennes kunder.

Genom att berätta hennes historia på hemsidan och i sociala medier ville jag öka kännedom och skapa en nyfikenhet kring företaget.

Många av Wellbinistas potentiella kunder kan relatera till Annas historia. Utifrån det ska  vi förmedla den medkänsla och samhörighet som Anna genuint känner för sina kunder.

  • Först skapade vi en sida med Annas historia

Från de tuffa tonåren då hon led av sina besvär, till idag, då hon mår så mycket bättre tack vare de tillskott hon tar.

  • Sociala medier

En strategi togs fram för publicering på social medier. Inläggen ska vara relevant och spegla Annas historia.

En hemsida som speglade visionen.

  1. Viktigt var att vi skulle vara tydliga. Att lyfta den gedigna kompetens inom ämnet vitaminer och kosttillskott som finns på företaget.
  2. Kategorierna blev enklare och hjälpte besökaren i rätt riktning.
  3. Strategiskt placerade Call to Action, CTA knappar.
  4. Innehållet på sidan utformades för att lyfta Wellbinistas unika historia och gedigna kunskap. 
  5. SEO arbetet var en omfattande del i innehållet på sidan.
  6. Utveckling av nya och aktuella försäljningsstrategier.